Chcesz zwrócić towar z IKEA, Castorama, Leroy Merlin, JYSK? Sprawdź warunki
Warunki zwrotów w popularnych sieciach budowlanych i meblarskich, takich jak Castorama, IKEA, Leroy Merlin, JYSK. Chyba każdy choć raz zrobił nietrafione zakupy – jak z tego wybrnąć? Które produkty zwrócimy łatwo? Jakie są terminy? Czy można zwrócić towar bez opakowania lub używany? Podpowiadam w artykule. Poradnik dotyczy zwrotów w sklepach stacjonarnych – nie internetowych!
Kupiłaś meble, ale okazało się, że jednak nie pasują do Twojego mieszkania? Wykonawca źle obliczył ilość płytek i został Ci nadmiar? Jeszcze nie wszystko stracone – w popularnych sklepach możesz łatwo zwrócić większość towarów. Poniżej przygotowałam dla Ciebie przegląd zasad zwrotów różnych towarów wyposażenia wnętrz i budowlanych, w najpopularniejszych sklepach. Informacje dotyczą zwrotów w sklepach stacjonarnych. W przypadku zakupów zrobionych przez internet lub telefonicznie, mamy do czynienia z innymi przepisami. Tutaj zawsze klient ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, po czym zyskujemy jeszcze kolejne 14 dni na dokonanie zwrotu. W tej sytuacji mamy oczywiście prawo rozpakowania towaru, ponieważ wcześniej nie mieliśmy okazji zobaczyć go „na żywo” i zweryfikować, czy jest zgodny z opisem.
Warunki zwrotu towaru we wszystkich sklepach budowlanych i meblarskich
- Produkt nie może być uszkodzony ani używany przez klienta.
- Podczas zwrotu mamy obowiązek okazać sprzedawcy dowód zakupu (fakturę lub paragon).
- W przypadku sieci sklepów możemy zwrócić produkt w dowolnym oddziale – niekoniecznie więc w tym, w którym go kupiliśmy.
- Nie ponosimy kosztów zwrotu.
- Za zwrócony towar, o ile jest on zdatny do ponownej sprzedaży, otrzymujemy zwrot kosztów taką samą drogą, jak przebiegał zakup – karta lub gotówka.
W przypadku zakupów zrobionych przez internet lub telefonicznie, mamy do czynienia z innymi przepisami. Tutaj zawsze klient ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, po czym zyskujemy jeszcze kolejne 14 dni na dokonanie zwrotu.
Zwrot towaru w Castoramie – warunki
Castorama wymaga, aby zwracany towar był pełnowartościowy, co oznacza również zwrot wraz z oryginalnym opakowaniem. Nie mogą być widoczne ślady zniszczeń czy użytkowania. Jeżeli np. złożyliśmy już zabudowę kuchenną, sklep niestety nie przyjmie jej z powrotem. Lepiej zatem wcześniej skorzystać z porady projektanta wnętrz, który obliczy, jaki rodzaj szafek i w jakiej ilości potrzebujesz. Podobnie jest w przypadku frontów szafek – jeśli już są rozpakowane i zamontowane, nie możemy ich wymienić, nawet na fronty w innym kolorze.
Jeżeli kupiłaś więcej płytek, paneli lub glazury, możesz zwrócić je do sklepu nawet po otwarciu opakowania. Sklep dokona zwrotu kosztów płatnością za sztukę lub wyliczając procent. Termin zwrotu nie ma ograniczenia czasowego.
Czego nie zwrócimy w Castoramie? Poza oczywiście towarem uszkodzonym, nie możemy zwrócić produktów, które sprzedawane są na metry (np. wykładziny), zlewów z wyciętymi już otworami oraz blatów z wycięciami.
Zwrot towaru w IKEA – warunki
Podobnie, jak w Castoramie, IKEA również przyjmuje produkty w nienaruszonym stanie, co oznacza także oryginalne zapakowanie towaru. Produkty, które są rozpakowane lub nie posiadamy do nich oryginalnego opakowania możemy jednak zwrócić wtedy, gdy nie posiadają uszkodzeń czy śladów użytkowania. Dotyczy to również zmontowanych mebli i akcesoriów. Jednak IKEA zastrzega sobie prawo do nieuznania towaru jako pełnowartościowego, a tym samym niewpłacenia 100 % kwoty za zakupy. Zwrot dostaniemy wówczas w postaci karty refundacyjnej IKEA. Analogicznie jak w Castoramie, terminy zwrotów są nieograniczone i możemy oddać produkt nawet po wielu miesiącach.
Czego nie zwrócimy w IKEA? Sklep ten nie przyjmie od nas testowanych już materacy (wyjątkiem jest materac Terrak). Możemy jednak wymienić zakupiony materac na inny w ciągu 90 dni. Przy czym jeżeli nowy materac będzie tańszy od wymienianego, różnicę w cenie otrzymasz w postaci karty refundacyjnej, a nie w formie gotówki czy przelewu. W IKEA nie zwrócimy ponadto produktów, które oferowane są w sprzedaży okazyjnej.
Zwrot towaru w JYSK – warunki
Analogicznie do poprzednich sklepów, produkt musi być w niezniszczonym opakowaniu. Termin zwrotu nie ma ograniczeń. Nie możemy w JYSK zwrócić także towarów uszkodzonych czy posiadających ślady użytkowania. Czego nie zwrócimy w JYSK? Nie mamy możliwości zwrotu produktów wykonanych na zamówienie – np. materac o nietypowych wymiarach. Nie oddamy oraz nie dokonamy wymiany mebli i innych produktów, które kupiliśmy z rabatem przyznanym, z powodu uszkodzeń czy gorszej jakości.
Zwrot towaru w Leroy Merlin – warunki
W Leroy Merlin możemy zwrócić produkty w stanie, który nie będzie przeszkadzał w ponownej sprzedaży. Opakowanie nie może być zdjęte. Podobnie jak w Castoramie, Leroy Merlin przyjmie od nas nadmiar zakupionych płytek, paneli czy glazury. Otrzymamy wówczas zwrot kosztów za sztukę lub procentowo. Opakowania w przypadku takich towarów mogą być otwarte. Czego nie zwrócimy w Leroy Merlin? W sklepie tym nie zwrócimy produktów, które były np. skręcone – nie nadają się one bowiem do ponownej sprzedaży. Poza powyższymi, w Leroy Merlin nie zwrócimy: produktów kupionych na wyprzedaży, towarów sprzedawanych na metry, żarówek, farb z mieszalnika oraz roślin.
Źródła:
- Regulamin Leroy Merlin: https://static01.leroymerlin.pl/files/media/pdf/460/1813460/2016_regulamin_bezterminowy_zwrot.pdf
- Regulamin Castorama: https://www.castorama.pl/informacje/zakupy-w-castorama/zwrot-towaru
- Regulamin IKEA: https://www.ikea.com/ms/pl_PL/customer_service/return_policy/index.html
- Regulamin JYSK: https://jysk.pl/obsluga-klienta/regulamin-wymiany-i-zwrotu